Lelukauppa Partanen sai uuden myymälävastaavan!

Pääsimme iloksemme olemaan avuksi Lelukauppa Partasen uuden myymälävastaavan rekrytoinnissa.

Lelukauppa Partanen on elämyksellinen, lasten ja lapsenmielisten unelmien kauppa, jossa askarrellaan, jahdataan aarretta, jaetaan ilmapalloja, tehdään tatuointeja tai pyöräytellään onnenpyörää. Asiantuntevat myyjät tekevät käynnistä onnistuneen. Lelukauppa Partasella on verkkokaupan lisäksi kaksi myymälää, toinen Kuopiossa ja toinen Jyväskylässä. Keväällä ajankohtaiseksi tuli myymälävastaavan rekrytointi Jyväskylän toimipisteeseen.

Yrittäjä Minna Kunnasluoto etsi uutta työntekijää ensiksi itse tuloksetta ja otti lopulta meihin yhteyttä. Prosessi saatiin nopeasti ja tehokkaasti maaliin – sopiva tekijä valittiin kaksi viikkoa hakuilmoituksen julkaisusta! Näin se tapahtui:

Millaista ihmistä etsitään?

Teemme aina ensiksi asiakkaan kanssa alkukartoituksen siitä, millaista työntekijää etsitään. Kävimme keskustelua niin yrittäjän kuin työyhteisönkin kanssa. Jututtamalla Jyväskylän myymälän työntekijöitä, työyhteisön dynamiikkaan sopivaa henkilöä oli helpompi etsiä!

Minnalle ensisijaisen tärkeää tässä rekrytoinnissa oli se, että tuleva henkilö sopii työyhteisöön. “Henkilöstön hyvinvointi, töissä viihtyminen ja työyhteisön toimivuus ovat minulle tärkeitä asioita”, Minna kertoo. Siksi hän halusi panostaa oikean henkilön löytämiseen ammattilaisen kautta.
Pelkästään paperilla oleva kokemus ja koulutus ei kerro vielä kaikkea, vaan hakuprosessin aikana pitää tunnistaa ihmisten kykyjä ja henkilökohtaisia ominaisuuksia myös rivien välistä. “Siinä sitten huomasi, että tässä on hyvä kääntyä ammattilaisen puoleen, että löytyy ei vain se paperilla hyvä, vaan myös henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan sopiva meidän työyhteisöön.” – Minna kertoo.

Kymmeniä hakemuksia muutamassa päivässä
Hyvä työpaikkailmoitus on muutakin kuin kuvaus haettavasta tehtävästä. Onnistuimme saamaan vahvan markkinointiosaamisemme avulla kymmeniä hakemuksia muutamassa päivässä. Useiden hakemusten läpikäynti ja ensimmäisen kierroksen haastattelut vievät aikaa, joka yrittäjältä on aina jostain muusta työstä pois. Minna kehui prosessin helppoutta, sillä oma aika säästyi muuhun. “Pääsin
haastattelemaan kärkiehdokkaat, joista oma valinta kohdistui vielä erityiset suositukset saaneeseen henkilöön. Hänestä huomasi heti, että tämä hakija on just meidän porukkaan soveltuva.”

Ammattilaisen avulla minimoidaan rekrytoinnin riskit
Yrittäjälle rekrytoinnin onnistuminen on tärkeää ja epäonnistuminen iso riski, jolla on pitkäkantoisia
vaikutuksia. Pahimmillaan koko aikaa ja rahaa vievä prosessi joudutaan aloittamaan alusta.

Meillä Rekry Groupilla on käytössä riskihinnoittelu, millä tarkoitetaan sitä, että osa rekrytointipalkkiosta maksetaan hakuvaiheessa ja osa vasta uuden työntekijän työsuhteen jatkuessa koeajan päätyttyä. Tällä mallilla jaetaan riski asiakasyrityksen kanssa.

Asiakkaan näkökulmasta malli on kustannustehokas ja toimiva;

“Minusta asiakkaana tämä madaltaa kynnystä käyttää ammattilaisen palveluita, kun riski madaltuu niin hinnan suhteen, sekä sen että ammattilainen hoitaa koko prosessia ja osaa etsiä meille sopivan työntekijän”. Ammattilaisena pidämme myös huolta asiakkaan positiivisesta työnantajamielikuvasta.

Näemme oman vastuumme prosessissa ja luotamme omaan ammattitaitoomme, joten olemme valmiita ottamaan yhteisen riskin. Tämä malli motivoi kaikkia osapuolia onnistumaan. Varmistamme omalta osaltamme, että rekrytointi ja työsuhteen alku etenee sujuvasti.

”Kokonaisuutena toimitte tosi hyvin ja minun näkökulmasta meni helposti koko homma. Sain todella
hyvän tyypin ja tästä kokemuksesta innostuneena, jos tulee rekrytoinnin tarvetta, niin ehdottomasti
otan teihin uudestaan yhteyttä. Miksi sitä tekee itse vaikean kautta niin kuin yrittäjällä on tapana
monesti tehdä itse aina kaikki” -Minna kertoo.

Ota meihin yhteyttä. Tehdään rekry sinun ehdoillasi.